Vi finder de bedste rejsetilbud

Få kompensation for dit forsinkede eller aflyste fly!


Har du været ude for en forsinket eller aflyst flyrejse?

AirHelp er verdens førende inden for flykompensation og har allerede hjulpet over 2,7 millioner passagerer med at få den erstatning, de har ret til.

Du kan få helt op til 600 € i kompensation pr. passager – uanset hvad billetten har kostet.

AirHelp samarbejder med både rejsebureauer, flyselskaber og myndigheder og ved hjælp af store mængder flydata og avanceret teknologi gennemgår de dagligt tusindvis af flyvninger. De kan derfor på få minutter give dig klar besked om, hvorvidt du har krav på kompensation – helt gratis.

Uanset om du har oplevet en ubelejlig forsinkelse, en aflyst ferieafgang eller blot vil tjekke, om du har penge til gode fra tidligere flyvninger, er AirHelp et stærkt værktøj. Mange rejsende opdager først efterfølgende, at de faktisk havde krav på kompensation – og med AirHelps hjælp behøver pengene ikke at gå tabt.

 

Se mere hos AirHelp her


Læs videre efter Annoncen
Annonce

Forudsætninger

Reglerne for hvornår det er muligt at søge fly kompensation ved forsinkelse kan være lidt indviklede. Her er de overordnede regler.

Kun forsinkelser på mere end 3 timer er dækket.
Når du er forsinket i mere end 3 timer, kan du have ret til kompensation ifølge flypassagerers rettigheder ved forsinkelse. Ankomsttiden er det tidspunkt hvor flyet er parkeret, står ved gaten og døren er åben. Det er altså ikke når hjulene rammer landingsbanen.

Ekstraordinære omstændigheder er ikke dækket.
Flyselskabet kan også undgå erstatningspligt, hvis forsinkelsen skyldes det, der kaldes ”ekstraordinære omstændigheder.” Dette indbefatter situationer som lynnedslag, lægelige nødsituationer, arbejdsnedlæggelser, dårligt vejr, restriktioner pålagt af flyvekontrollen, pludselig opstået funktionssvigt i lufthavnsradar, sabotagehandlinger, politisk uro, terrorhandlinger og lign. I disse tilfælde kan flyselskabet ikke stilles til ansvar, og du er altså ikke dækket af flypassagerers rettigheder eu i forhold til kompensation.

Knap-så-ekstraordinære omstændigheder bør være dækket.
Flyselskaber anfører ofte ”tekniske problemer” eller ”driftsproblemer” som grund til forsinkelse. Den gode nyhed er, at EU-Domstolen gentagne gange har meddelt, at dette ikke gælder som ”ekstraordinære omstændigheder,” hvilket betyder, at det ikke er tungtvejende nok til at fritage flyselskaberne for deres ansvar og komme uden om flykompensationsregler i henhold til EF 261.


Hvor meget er jeg berettiget til?

Hvis din flyvning er berettiget, afhænger erstatningsbeløbet af tre faktorer:

– Rejseafstand
– Hvorvidt din flyrejse er inden for EU eller ej
– Forsinkelsens varighed – som førnævnt er der kun dækning for forsinkelser på mere end 3 timer

Det er lidt kompliceret, derfor har Airhelp lavet en oversigt, der forklarer det:

Mindre end 3 timer3 – 4 timerMere end 4 timerAldrig ankommetAfstand
– €250 €250 €250 €Alle flyvninger på 1.500 km eller mindre
– €400 €400 €400 €Flyvninger inden for EU over 1.500 km
– €400 €400 €400 €Flyvninger uden for EU mellem 1.500 km og 3.500 km
– €300 €600 €600 €Flyvninger uden for EU over 3.500 km

 

Se mere her

Læs videre efter Annoncen
Annonce

HENT VORES APP HER

Next Post

Previous Post

Kontakt  /  FAQ  /  Om os  /  Partnerskab  /  Presse  /  Privatlivspolitik  /  Vilkår

Tilmeld nyhedsbrev

© 2025 Rejs365